Цей матеріал є англійською мовою
Досліджуючи футуризм на зорі його зародження, Микола Гумельов писав: «Мы присутствуем при новом вторжении варваров, сильных своею талантливостью и ужасных своею небрезгливостью. Только будущее покажет «германцы» ли это, или… гунны, от которых не останется и следа».
Що ж, сьогодні століття потому, можна з упевненістю сказати, що мистецтво багатьох «будетлян» (В. Маяковський, В. Хлєбников, брати Бурлюки, Б. Лівшиц, О. Кручених) витримало випробування часом. Кубофутурісти – найбільш відома в наші дні група російських футуристів, і зараз неможливо визначити з чим це пов'язано: чи з тим, що серед них був Володимир Маяковський, чи з тим, що і на початку ХХ століття їх популярність була ширша за інших, або ж з тим, що їх творчість краще, ніж в інших укладалася у футуристичні канони. Так чи інакше, говорячи про російський футуризм, ми в першу чергу маємо на увазі саме членів «Гілеї».
Історію про те, як все починалося членам об'єднання вільних художників «Ракурс» повідав відомий херсонський дослідник-краєзнавець С. М. Сухопаров, який витратив немало часу, вивчаючи літературний і художній авангард.
У назви «Гілея» глибоке коріння. Брати Бурлюки захоплювалися археологією, вивчали історію Північного Причорномор'я. Село Чорнянка Ніжньо-Дніпровського повіту Таврійської губернії, де проживала сім'я Бурлюків, знаходиться на древній землі Гілеї. Саме тут і народилася перша вітчизняна футуристична група, саме тут були проголошені перші маніфести Нового мистецтва.
Тепер Чорнянка стала місцем проведення фестивалю сучасного мистецтва «TERRRA FUTURA». Хроніки якого надала куратор фестивалю Олена Афанасьєва.
Цікавими були й спогаду художника Л. Р. Смагіна, що народився в будинку сім'ї Бурлюків у селі Чорнянка. Свою розповідь він ілюстрував фотографіями з родинного архіву.
Поринути в глибини авангардного мистецтва початку ХХ століття присутнім надали можливість члени об’єднання Шевченко Євгенія, Шевченко Аліса, Красновид Ольга.
Коментарі